Disposaven de nombrosos tipus d’embarcacions, xalanes, vaixells mercants, canoes, piragües, rais, però el més original és el vaixell llarg, espècie de creuer lleuger, amb les característiques següents:
De 30 a 33 metres de llargària i un 5 metes d’amplada; un pont de doble gallarda; sobre una quilla horitzontal, una proa i una popa verticals, adornades d’emblemes; el baix de la proa està fortificada amb un curt esperó; un màstil de resines de 10 a 12 metres d’alt, subjectat per una anella de metall; una vela rectangular (130 metes quadrats) sobre una sola verga feta de dues antenes; dos rems de govern provistos d’u màneg oblic; mantellets per a penjar els escuts; 50 remers, 25 a babor i 25 a estribor; un timoner i un pilot; un cap de xusma i sis o set homes d’equipatge o de guerra.
De 30 a 33 metres de llargària i un 5 metes d’amplada; un pont de doble gallarda; sobre una quilla horitzontal, una proa i una popa verticals, adornades d’emblemes; el baix de la proa està fortificada amb un curt esperó; un màstil de resines de 10 a 12 metres d’alt, subjectat per una anella de metall; una vela rectangular (130 metes quadrats) sobre una sola verga feta de dues antenes; dos rems de govern provistos d’u màneg oblic; mantellets per a penjar els escuts; 50 remers, 25 a babor i 25 a estribor; un timoner i un pilot; un cap de xusma i sis o set homes d’equipatge o de guerra.
No hay comentarios:
Publicar un comentario